Més informació [ Detall d'activitat

 
3001420500   Didàctica de les Matemàtiques des d'una perspectiva STEM
2017-2018   Curs. Secundària Obligatòria
  
   14/2/2018 - 4/5/2018 (30 hores) de 16:30h a 19:30h
   CRP del Baix Llobregat V
   Almogàvers s/n (Cornellà de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Tipus activitat   DMS Didàctica de les Matemàtiques des d'una perspectiva STEM
  
Inscripció   09/01/2018 - 29/01/2018
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   La importància de les matemàtiques en el procés científic es clau. A partir d’un procés experimental s’obtenen unes dades d’una situació que primer de tot ens ajuden a entendre-la. Però cal anar més enllà i mitjançant les matemàtiques aquestes situacions es poden modelitzar per tal de poder fer, entre altes coses, previsions de futur. Són molt importants les connexions internes entre els blocs de contingut matemàtic i les connexions externes amb la resta d’àmbits, en particular els àmbits STEM. Un dels altres aspectes que es treballarà serà la complementarietat necessària entre continguts, competències i activitats, el que de forma natural permetrà abordar l’avaluació.
No podem ignorar que un bon coneixement matemàtic ens pot ajudar a interpretar qualsevol tipus de fenomen i s’han de proposar situacions que facin que el professorat de Secundària en sigui conscient.
  
Objectius   1.- Conèixer experiències i propostes de treball matemàtic des dels diversos blocs de contingut
2.- Descobrir i aplicar vies de contextualització per tal de treballar conjuntament dos o més blocs de contingut matemàtic
3.- Descobrir i aplicar vies de treball interdisciplinar per tal de relacionar les matemàtiques i els altres àmbits STEM
4.- Desenvolupar noves propostes metodològiques relacionant àmbits del món STEM
5.- Proposar experiències d’aula que utilitzin diverses metodologies de treball
Reflexionar sobre el tipus d’avaluació més adequat per aquest tipus d’activitats.
  
Continguts   1.- La importància de les matemàtiques en les vocacions STEM
2.- Procés tecnològic vs Indagació vs Resolució de problemes
3.- Aprenentatge de matemàtiques en contextos matemàtics, científics i tecnològics
4.- Una didàctica de les matemàtiques més experimental fonamentada en : Experimentació, descobriment, conceptuació, formalització o demostració.
5.- Ús de materials manipulatius
6.- Eines d’ús a l’aula (Scratch, Wolfran Alpha, GeoGebra,...)

Recursos, web del CESIRE CREAMAT, PuntMat, treball de Geometria, nrich, col·lecció permanent del VídeoMat...
  
Avaluació   A banda de l’assistència al 80% de les sessions, els assistents hauran de desenvolupar una o dues activitats, que estiguin d’acord amb la filosofia que fonamenta aquesta formació, que hauran de portar a l’aula i avaluar-ne el seu resultat per tal d’implementar-hi millores.
  
Requisits de  certificació   Tenir una avaluació positiva
  
Persones  destinatàries   Professorat de Secundària de Matemàtiques. En funció de la demanda també es poden admetre professionals de Ciències o Tecnologia.
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   14/02/2018   1630   1930 
 Sessió 2   dimecres   21/02/2018   1630   1930 
 Sessió 3   dimecres   28/02/2018   1630   1930 
 Sessió 4   dimecres   07/03/2018   1630   1930 
 Sessió 5   dimecres   14/03/2018   1630   1930 
 Sessió 6   dimecres   04/04/2018   1630   1930 
 Sessió 7   dijous   31/05/2018   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent